Kishuta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/1999. (IV. 20.) önkormányzati rendelete
a helyi iparűzési adó bevezetéséről
2010.07.01.
Kishuta község Önkormányzata Képviselőtestülete a helyi adókról szóló módosított 1990. évi C.tv. 1. §. (1) bekezdésben foglalt felhatalmazás alapján a gazdálkodás körülményeinek figyelembevételével az alábbi rendeletet alkotja:
1. § (1) Az önkormányzat illetékességi területén a közfeladatokhoz történő hozzájárulás érdekében helyi iparűzési adót vezet be.
2. § (1) Adóköteles az önkormányzat illetékességi területén állandó vagy ideiglenes jelleggel végzett vállalkozási tevékenység.
(2) Az adó alanya a vállalkozó.
(3) Adóköteles iparűzési tevékenység
- a vállalkozó e minőségében végzett nyeresége illetve jövedelemszerzésre irányuló tevékenysége.
Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó alapja az értékesített termék, illetőleg végzett szolgáltatás nettó árbevétele, csökkentve az eladott áruk beszerzési értékével és a közvetített szolgáltatások értékével, valamint az anyagköltséggel.
4. § (1) Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke az adóalap 1,8 %-a.
(2) Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési adó tevékenység esetén az adó mértéke.
a) Piaci és vásározó tevékenység végzésénél naptári naponként 1 000.-Ft.
b) Építőipari tevékenységet folytat, illetőleg természeti előforrást tár fel vagy kutat, feltéve, hogy a folyamatosan vagy megszakításokkal végzett tevékenység időtartama adóéven belül a 30 napot meghaladja, de nem éri el a 181 napot naptári naponként 5 000.-Ft.
c) Bármely-az a) és b) pontba nem sorolható tevékenység, ha annak folytatásáról közvetlen bevételre tesz szert, feltéve, hogy egyetlen önkormányzat illetékességi területén sem rendelkezik székhellyel, telephellyel naptári naponként 5 000.-Ft.
5. § (1) Adómentesség illeti meg a vállalkozót, akinek az adóalapja nem haladja meg a 2,5 millió forintot, a vállalkozás első évében. (Ezen §. rendelkezéseit 2007. december 31.-ig lehet alkalmazni.)
6. § (1) A vállalkozó iparűzési adóra előleget köteles fizetni.
(2) Az adóelőleg összege:
1. Az adóévet megelőző teljes évben változatlan szervezeti formában működő vállalkozónál - ide értve az idény jellegű tevékenységet is – a megelőző év adójának megfelelő összeg.
2. Az adóévet megelőző év egy részében működő vállalkozónál a megelőző év adójának a működés naptári napjai egész évre számított összege.
3. A tevékenységet az adóév közben kezdő vállalkozónál az adóévre bejelentett várható adó összege.
7. § (1) Az iparűzési adó megállapítása, kivetése és megfizetése tekintetében az adózás rendjéről szóló módosított 2003. évi XCII. Tv. rendelkezései az irányadók.
8. § (1) Jelen rendelet 2000. január 1.-én lép hatályba.
(2) Egyidejűleg az önkormányzat 3/1999.(II.01.) rendelete hatályát veszti.