Kifejezéskereső

  • ELI

Tartalomjegyzék

  • Szerkezet

Téglás Város Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2005. (VI.23.) önkormányzati rendelete

a talajterhelési díjjal kapcsolatos helyi szabályokról

2014.02.01.
Téglás Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/A. § (2) bekezdésének felhatalmazása alapján a talajterhelési díj megfizetésével kapcsolatos eljárási szabályokról a következő rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. §
(1) A rendelet hatálya Téglás Város Önkormányzatának közigazgatási területére terjed ki.
(2) A talajterhelési díjfizetési kötelezettség azt a kibocsátót terheli, aki a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára nem köt rá és helyi vízgazdálkodási hatósági, illetve vízjogi engedélyezés hatálya alá tartozó szennyvízelhelyezést, ideértve az egyedi zárt szennyvíztározót is, alkalmaz (a továbbiakban: kibocsátó). Amennyiben a közcsatornát év közben helyezik üzembe, a díjfizetési kötelezettség a kibocsátót a közcsatorna üzembe helyezését követő 90. naptól terheli.
(3) Nem terheli díjfizetési kötelezettség azt a kibocsátót, aki külön jogszabályban meghatározott egyedi szennyvíz elhelyezési kislétesítményt, illetve egyedi szennyvíztisztító kisberendezést alkalmaz - a törvényi rendelkezések fennállása esetén -, illetve akinél a közcsatorna kiépítésre került, de műszakilag az nem áll számára rendelkezésre.
A díjfizetés rendje
2. §
(1) A fizetendő díj mértékét a környezetterhelési díjról szóló törvényben foglaltak alapján kell megállapítani és megfizetni, a díjszámítás szabályairól e rendelet 1. sz. függeléke nyújt tájékoztatást.
(2) A talajterhelési díjat a kibocsátónak kell megállapítania, bevallania és megfizetnie (önadózás) a tárgyévet követő év március 31. napjáig az önkormányzati adóhatósághoz, az 1. melléklet szerinti bevallási nyomtatványon.
(3) A kibocsátónak a talajterhelési díjat a 60600156-11038236 számú Talajterhelési díj beszedési alszámlára kell teljesíteni a bevallás benyújtásáig.
Mentességek, kedvezmények
3. §
(1) Mentes a talajterhelési díj fizetés alól az a kibocsátó:
a) akinél a fogyasztási helyen együtt élő személyek mindegyike betöltötte a 65. életévét;
b) akinek az ingatlana csak kerti csappal rendelkezik, ha az ingatlanon nem található lakóépület;
(2) 80%-os díjkedvezmény illeti meg a kibocsátót a fogyasztási helyen élő személyenként havi
2 m3 vízfogyasztási mennyiségig.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti mentesség érvényesítéséhez a talajterhelési díj bevallásakor csatolni kell a rendelet 2. mellékletében szereplő nyilatkozatot.
(4) A (2) bekezdés szerinti kedvezmény érvényesítéséhez a talajterhelési díj bevallásakor csatolni kell a rendelet 3. mellékletében szereplő nyilatkozatot. A lakcímen tartózkodás szempontjából minden megkezdett hónapot egész hónapnak kell tekinteni
Adatszolgáltatás
4. §
(1) A kibocsátók azonosítása és ellenőrzése érdekében a Tiszamenti Vízművek Rt. mint közszolgáltató minden év február 28. napjáig adatot szolgáltat a jegyző részére:
a) az 1. § (2) bekezdés körébe tartozó kibocsátókról,
b) a részükre az előző évben szolgáltatott víz mennyiségéről
c) az ivóvízvezeték meghibásodása következtében a kibocsátóktól elszivárgott, valamint a locsolási célú felhasználásra figyelembe vett vízmennyiségről,
d) a kibocsátók csatornára való rákötésének időpontjáról, valamint
e) a folyékony hulladékként a kibocsátóktól az előző évben átvett folyékony hulladék mennyiségéről.
(2) A csatornahálózat bővítése-, illetve a rácsatlakozás esetén az érintett kibocsátók fogyasztási adatait havi bontásban kell megadni.
Eljárási szabályok
5. §
(1) A talajterhelési díjjal kapcsolatos adóztatási feladatokat az önkormányzati adóhatóság az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezéseinek alkalmazásával látja el.
(2) A talajterhelési díj megfizetésére, bevallására az ehhez kapcsolódó jogkövetkezményekre, a megállapításához és a beszedéséhez való jog elévülésére, pénzügyi ellenőrzésére, valamint végrehajtására e rendeletet és a környezetterhelési díjról szóló törvényt, az ott nem szabályozott kérdésekben az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
Záró és átmeneti rendelkezések
6. §
(1) Jelen rendelet 2005. július 1. napján lép hatályba.
(2) A talajterhelési díj fokozatos bevezetése érdekében - a környezetterhelési díjról szóló törvény rendelkezése alapján - a fizetésre kötelezett kibocsátó a 2005. évre megállapított talajterhelési díj 20%-át, a 2006. évre megállapított díj 50%-át, a 2007. évre megállapított díj 75%-át, a 2008. évre megállapított díj 90%-át, és 2009. évtől a megállapított díj 100%-át köteles megfizetni.
(3) A 2005. évről fizetendő díj összege a (2) bekezdés figyelembevételével egész évre megállapított talajterhelési díj 50 %-a - a rendelet hatályba lépésére figyelemmel -, melyet a szabályozott rend szerinti kell bevallani és megfizetni a kibocsátóknak.
Téglás, 2005. június 22.
Csobán József Vatai Imréné
polgármester c. főjegyző
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás