Balatonfüred Város Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2018(X.8.) önkormányzati rendelete
az egyes helyi adókról szóló 54/2012. (XI.30.) önkormányzati rendelet módosításáról
2018.10.08.
Balatonfüred Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 6. §-ában és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 10. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés h) pontjában és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Balatonfüred Város Önkormányzata Képviselő-testületének az egyes helyi adókról szóló 54/2012. (XI.30.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Ör.) 1. § (1) bekezdésének b) és c) pontja hatályát veszti.
2. Az Ör. 1. § (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (2) a) Lakások, lakóházak, gépjárműtárolók (garázsok), lakóházhoz tartozó egyéb építmények esetében, ha az ingatlan adóalanya és tulajdonosa is magánszemély 150 Ft/m2 adókedvezmény illeti meg az adóalanyt.”
2. § (1) Az Ör. 3. § (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § (2) e) lakóházakhoz nem tartozó (önálló): pincék (nem a Htv. szerinti kiegészítő helyiségként szereplő pince), egyéb építmények évi adója: 560 Ft/m2,”
(2) Az Ör. 3. § (2) bekezdésének f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § (2) f) műtermek, lakások, lakóházak, gépjárműtárolók (garázsok), lakóházakhoz tartozó: pincék (nem a Htv. szerinti kiegészítő helyiségként szereplő pince), egyéb építmények tekintetében Balatonfüred város területe az adó mértéke szempontjából 2 övezetre oszlik:
I. övezet: A 71-es számú főútvonal – Petőfi Sándor u. – Széchenyi Ferenc u. vonalától D-re fekvő városrészre, nyugaton és keleten a belterületi határig:
I/1.: amennyiben a használatbavételi, illetőleg a fennmaradási engedély jogerőre emelkedése, vagy a használatbavétel
tudomásulvétele, illetve az egyszerű bejelentéshez kötött épület felépítésének megtörténtéről szóló hatósági bizonyítvány kiadása 2014. január 1. utáni időpont, akkor az adó mértéke 1.390 Ft/m2
I/2.: amennyiben a használatbavételi, illetőleg a fennmaradási engedély jogerőre emelkedése, vagy a használatbavétel
tudomásulvétele, illetve az egyszerű bejelentéshez kötött épület felépítésének megtörténtéről szóló hatósági bizonyítvány kiadása 2013. december 31. előtti időpont, akkor az adó mértéke 490 Ft/m2
II. övezet: Az I. övezetbe nem sorolt építmények esetében az adó mértéke 490 Ft/m2, és”
1. § Az Ör. 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § (2) Az adó mértéke személyenként és vendégéjszakánként 515 Ft.”
2. § (1) E rendelet 1-2. §-a a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet 3. §-a 2019. január 1-jén lép hatályba.