Kifejezéskereső

  • ELI

Tartalomjegyzék

  • Szerkezet

Balatonfőkajár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014 (IX.30.) önkormányzati rendelete

a helyi adókról

2015.01.01.
Balatonfőkajár Község Önkormányzat Képviselő-testületének
9/2014 (IX.30.) önkormányzati rendelete
a helyi adókról
Balatonfőkajár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 5. § a), b) és c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés h) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Balatonfőkajár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete határozatlan időtartamra az építményadót, a telekadót, a magánszemély kommunális adóját, az idegenforgalmi adót és a helyi iparűzési adót vezeti be.1
2. §2
1. Az építményadó évi mértéke: 1.100 Ft/m2
2. Az építményadó alapja az építmény m2-ben számított hasznos alapterülete.
3. A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (a továbbiakban: Htv.) 13. §-ában felsoroltakon kívül mentes az adó alól a vállalkozó üzleti célt szolgáló épülete, épületrésze ( a továbbiakban együtt: építmény) kivételével a III. övezetbe tartozó lakás és nem lakás céljára szolgáló építmény.
3. §3
1. A telekadó alapja a telek m2 –ben számított területe.
2. A telekadó évi mértéke: 200 Ft/m2.
3. A Htv. 52. § 26. pontja szerint vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonos a Htv. 19. §-ában foglaltakon kívül mentesül az adó alól azon telek tekintetében, amely a III. övezetben található .
4. §4
(1) A magánszemély kommunális adójának évi mértéke adótárgyanként illetve lakásbérleti jogonként 17.000 Ft.
(2) a)Mentesül a magánszemély kommunális adója alól a 70. életévét betöltött magánszemély, a 70. életév betöltését követő év január 1. napjától.
b) Mentesül a kommunális adó fizetése alól az építményadó, telekadó hatálya alá tartozó adóalany.
(3) A 4. § (1) bekezdése alapján számított adóból 50 % -os adókedvezmény illeti meg a III. övezetben telektulajdonnal rendelkező magánszemélyt.
5. §5
(1) Az idegenforgalmi adó alapja a megkezdett vendégéjszakák száma.
(2) Az idegenforgalmi adó mértéke személyenként és vendégéjszakánként 300 forint.
(3) A Htv. 31. §-ában felsoroltakon kívül mentes az adó alól az állandó lakos hozzátartozója.
(4) Az adó beszedésére kötelezettnek az általa beszedett adóról az adó alapjának és összegének a megállapítására alkalmas idegenforgalmi adó nyilvántartást (vendégkönyv, vendégnyilvántartás) (a továbbiakban: nyilvántartás) kell vezetnie.
(5) A nyilvántartást az önkormányzati adóhatóságnál használatba vétel előtt hitelesíttetni, valamint tárgyév végén, de legkésőbb a tárgyévet követő január 15. napjáig záradékoltatni kell. A beszedésre kötelezettnek a nyilvántartást a vendégek megérkezése napjától kell vezetnie.
6. §6
(1) Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke a Htv. szerinti adóalap 1,8 %-a.
(2) Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó mértéke naptári naponként 5000 forint.
7. §7
(1) Ez a rendelet 2015. január 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti
1. Balatonfőkajár Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az iparűzési adóról szóló 26/1995.(XII.18.) ÖR. sz. rendelete.
2. Balatonfőkajár Község Önkormányzat Képviselő-testületének az idegenforgalmi adóról szóló 12/1998.(XII.01.) önkormányzati rendelete
3. Balatonfőkajár Község Önkormányzat Képviselő-testületének a magánszemélyek kommunális adójáról és a telekadóról szóló 10/2004. (VII.14.) számú rendelete.
(3) Az I., II., és III. övezetbe tartozó ingatlanok felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.
Forró Zsolt Polgár Beatrix
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került:
2014. október 1. napján.
Polgár Beatrix jegyző
1

Módosította: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

2

Módosította: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

3

Módosította: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

4

Módosította: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

5

Módosította: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

6

Beiktatta: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

7

Beiktatta: 13/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás